معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری

*برنامه ریزی

  • مطالعه و تدوین راهبرد و نظام برنامه ریزی توسعه خدمات آب و فاضلاب در سطح شرکت
  • جمع بندی و تدوین پیش نویس برنامه های بلند مدت، میانمدت و کوتاه مدت با هماهنگی سایر واحدها و ارائه آن به مراجع ذیصلاح
  • برنامه ریزی و تطبیــق برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت با اهداف سالیانه طرح ها، پروژه ها و سایر فعالیت های شرکت
  • بررسی و جمع بندی عملکرد و ارائه گزارشات برنامه ها به مراجع بالادستی
  •  تحلیل گزارشات عملکرد کلیه واحدهای شرکت و گردآوری آنها در قالب بانک اطلاعاتی
  •  بررسی و انطباق بودجه های سنواتی با برنامه ها و اسناد بالادستی
  • تدوین برنامه عملیاتی و شاخص های ارزیابی آن
  • شرکت در جلسه توجیهی برای تهیه و تدوین بودجه سالیانه و شرکت در جلسات کارشناسی بودجه
    • پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد ستاد شرکت و امورات تابعه
    • اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تهیه مستندات لازم
    • پیگیری تکمیل فرم های ارزیابی عملکرد و مستندات مربوطه از واحدهای تخصصی
    • تهیه گزارش های تحلیلی و آسیب شناسی از نتایج ارزیابی عملکرد
    • انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد ابلاغ می گردد

* آمار

  • گردآوری و دریافت اطلاعات از منابع اطلاعاتی و راهبری، برنامه ریزی، مدیریت و هماهنگ سازی سامانه های آماری و اطلاعاتی
  • همکاری با دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در پیاده سازی و توسعه سیستم های اطلاعاتی و آماری
  • همکاری با واحدهای تخصصی برای صحت سنجی اطلاعات دریافتی از واحدهای مربوطه
  • نظارت بر ورود اطلاعات و داده ها به نرم افزارها، یانک های اطلاعاتی و ...
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات در قالب گزارش ها و نمودار های تحلیلی و تهیه گزارش در قالب آمارهای ماهیانه، فصلی، سالیانه و سایر موارد
  • تهیه برنامه های آماری (بلندمدت، میان مدت، کوتاه مدت)
  • کنترل فرآیند اطلاعات تولید شده در سطح شرکت
  • درخواست برنامه های آموزشی در رابطه با آمار و سیستم های اطلاعاتی
  • تهیه گزارش های دوره ای از وضعیت فعالیت های مرتبط با آمار
  • تشکیل جلسات و تعریف اقلام اطلاعاتی
  • شناسنامه دار کردن اقلام و شاخص های آماری

* بودجه

  • تدوین دستور العمل ها و ضوابط لازم در چارچوب مقررات و آئین نامه های مصوب بودجه
  • تشکیل جلسه توجیهی برای تهیه و تدوین بودجه سالیانه و شرکت در جلسات کارشناسی بودجه
  • نظارت بر اجرای دقیق بودجه های سنواتی و ارائه گزارشهای لازم
  • تهیه بودجه با نگرش برون سپاری و تنظیم بودجه عملیاتی و سرمایه ای و جاری شرکت و تهیه گزارشات عملکرد بودجه جهت ارائه
  • اجرای نظامنامه و دستور العمل بودجه جهت تهیه بودجه عملیاتی با مشارکت سایر واحدها
  • بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و اخذ توضیحات لازم از مسئولین امور در مورد بودجه پیشنهادی
  • تهیه و تلفیق بودجه پیشنهادی و تنظیم جدول تقسیم اعتبارات طرحها بر اساس سیاستها
  • اجرای بودجه واحدها و نظارت بر اجرای صحیح بودجه
  • تدوین شاخصها و معیارهای تدوین برنامه و بررسیهای تطبیقی و اجرای آن
  • ارائه راه حلها و پیشنهادات جهت اصلاح بودجه در موارد لزوم
  • نظارت بر کنترل سیکل تأمین اعتبار مطابق با سرفصلهای بودجه و جمع بندی صورت وضعیت ها و کنترل عملیات
  • کنترل و تحلیل بودجه در مقاطع زمانی کوتاه مدت جهت اصلاح انحراف عملکرد از بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات هزینه و درآمد و ارائه راهکار جهت به حداقل رساندن انحرافات
  • ایجاد بانک اطلاعاتی قیمت تمام شده آب و فاضلاب براساس هزینه های بهره برداری
  • ایجاد بانک اطلاعات مالی و اقتصادی دقیق و به روز نگهداری آن
  • بررسـی وضعیت اقتصـادی و ارائه راهکار مناسب کسب درآمد و تأمین منابع مالی و ارزیابی اقتصادی فعالیتها و سرمایه گذاریها
  • تدوین روشها و سیاست های مالی و اقتصادی برای افزایش کارآیی
  • پیگیری به منظور بهره گیری از امکانات سایر منابع
  • *ارزیابی عملکرد

  • پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد ستاد شرکت و امورات تابعه
  • اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تهیه مستندات لازم
  • پیگیری تکمیل فرم های ارزیابی عملکرد و مستندات مربوطه از واحدهای تخصصی
  • تهیه گزارش های تحلیلی و آسیب شناسی از نتایج ارزیابی عملکرد
  • انجام سایر اموری که در چارچوب برنامه های ارزیابی عملکرد ابلاغ می گردد
  • شناسایی و بررسی پروژه های آب و فاضلاب با قابلیت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی
  • اولویت بندی پروژه ها به منظور استفاده از منابع مالی
  • بررسی و نظارت بر برنامه زمان بندی پیشرفت پروژه طبق تقسیط اعتبار تخصیصی
  • آگاهی از روشهای تأمین منابع مالی متناسب با پروژه های آب و فاضلاب و منابع سرمایه گذار، استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات حاصل از فروش اوراق مشارکت ریالی و ارزی
  • نظارت برعملیات تصویب تسهیلات درخواستی با هماهنگی شرکت مهندسی، استانداری، بانکها و سایر مراجع اثرگذار
  • تدوین برنامه های توسعه و ترویج مشارکت بخش خصوصی در زمینه پروژه های آب و فاضلاب
  • بررسی توسعه واگذاری کامل تصدی ها و انعقاد قراردادهای طولانی مدت جهت ساخت، بهره برداری و مالکیت (BOO و BOT ) با هماهنگی شرکت مهندسی
  • نظارت بر تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران داخلی و خارجی
  • نظارت برتنظیم قراردادهای خرید خدمات و یا محصول تولیدی در قالب پرداخت مابه التفاوت تضمین شده با هماهنگی شرکت مهندسی
  • نظارت بر پروژه های بهره مند از وام های بانک توسعه ای از قبیل بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه و تجارت اکو (PMU)
  • راهبری و نظارت کامل و مستمر بر قراردادهای خرید تضمینی آب و پساب از طریق سامانه های آب شیرین کن و تصفیه خانه های آب و فاضلاب
  • راهبری و نظارت کامل و مستمر بر حسن اجرای موافقت نامه های وامی و فاینانس داخلی و خارجی، BOO و BOT
  • دریافت و تمرکز سیاستها و راهبردهای مربوط و بررسی خط مشی های مربوط به عملکرد بر اساس سیاستها و برنامه ها
  • بررسی طرحها و پروژه ها و تعیین اولویت طرحها بر اساس اهداف و سیاستها با هماهنگی مسئولین و همکاران ذیربط
  • اولویت بندی پروژه ها و پیش بینی راهبرد تلفیق طرحها و پروژه ها بر اساس نیازها و اولویت برنامه و سیاست ها
  • همکاری در ارزیابی پیمانکاران
  • همکاری در بررسی اعتبارات مورد نیاز طرح ها و پروژه ها و پیگیری جهت جذب اعتبارات مورد نیاز طرحها
  • پیشنهاد تخصیص جهت انجام طرح‌ها در مقاطع زمانی مختلف، با اولویت ویژگی‌ طرح‌ها، پیشرفت فیزیکی و به بهره‌برداری مرحله‌ای رساندن آن‌ها
  • هماهنگی و انجام فعالیتهای مربوط به اخذ تخصیص و دستور حواله اعتبارات، تهیه بموقع اصلاحیه ها و جابجایی اعتبارات و پیگیری و نظارت بر پیشرفت کار طرح ها
  • ارائه صورت وضعیت مالی اجرای پروژه و سیستم کنترل اسناد و مدارک ارائه شده توسط ناظران طرح و پیمانکاران و تهیه اوراق مفاصا حساب
  • برنامه ریزی برای مطالعه منابع طرحهای آب و فاضلاب
  • همکاری در برنامه‌ریزی و تحلیل عملکرد مالی معاونت‌های مهندسی و بهره‌برداری به لحاظ تطابق وضعیت مالی با موافقتنامه های موجود
  • برنامه ریزی جهت بررسی اسناد و اوراق مالی و پیشرفت طرحها و نظارت بر نگهداری حساب اعتبارات مختلف طرحها
  • پایش احکام متناظر با قوانین توسعه 5 ساله ،سند چشم انداز و سایر قوانین ابلاغی
  • تنظیم برنامه عملیاتی اجرای پروژه و طرحهای در دست اقدام
  • همکاری در تهیه فرمت و طرح های نظارت بر اجرای عملیات هر طرح و پیاده سازی سیستم مدیریت پروژه
  • همکاری در تعیین معیارهای مربوط به ارزیابی پیشرفت اثربخش اجرای پروژه در قالب اعتبارات تخصیصی واصلاح موارد انحراف
  • انجام فعالیتهای نظارتی و محاسباتی مربوط به کیفیت و نحوه اجرای پروژه ها در قالب روند پیشرفت پروژه و اعتبارات و تهیه برنامه زمان بندی کنترل و ارزیابی روند پیشرفت طرحها و پروژه ها
  • تهیه گزارشات مختلف از روند اجرای پروژه ها به تفکیک مشخصات قراردادی، مشخصات فنی، انجام مناقصات مرتبط، مشخصات مالی، عملکرد ریالی و فیزیکی پروژه‌ها در مقاطع زمانی مختلف شامل اسامی پیمانکاران، مشاوران، صورت وضعیت‌های مرتبط با هر قرارداد، ثبت موافقتنامه طرح ها و مشخصات فیزیکی و ریالی مرتبط با آن‌ها
;
  • انجام مطالعات لازم در زمینه دسترسی به مدیریت پایدار آب و خدمات فاضلاب
  • نظارت عالی بر تهیه و تدوین برنامه های مطالعاتی و عملیاتی مدیریت مصرف و بهره وری آب و فاضلاب
  • تلاش در راستای جلب مشارکت ذی‌نفعان در پایدارسازی منابع آب شرب
  • حصول اطمینان از بازنگری و اصلاح فرآیندها ، فعالیت ها و روش های مرتبط با مدیریت مصرف و بهره گیری  از روش های مدرن مدیریت مصرف
  • اهتمام به ایجاد بهبودهای رفتاری در زمینه مصرف آب و بهبود ذهنیت مردم و مسئولین از شرکت آب و فاضلاب
  • همکاری جهت تبیین و پیاده سازی مبحث توسعه پایدار با نظرداشت مفاهیم پایداری زیست محیطی، پایداری اجتماعی و پایداری اقتصادی
  • اهتمام به فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای ایجاد ظرفیت‌ها، توانائی ها و قابلیت­های کمی وکیفی در ابعاد مختلف اجتماعی
  • حصول اطمینان از بررسی و مطالعه جوانب اجتماعی طرح های توسعه ای وارزیابی پیامدهای اجتماعی 

 

 تاریخ ثبت : چهارشنبه 24 فروردین 1401  
  آخرین به روزرسانی : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
 مدیر سیستم
 823
کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد

پشتیبانی : دفتر فناوری اطلاعات شرکت آب و فاضلاب یزد

DibaGroup (DCMS Prime)  |  Arvan