پروردگارا ! تا آنگاه که مرا زنده مى‏دارى ، به آنچه داده‏ اى قانعم...
» یادآوری کلمه عبور
 
 

>میز خدمت

معرفی میز خدمت

گرامی داشتن مردم در تمامی ادیان و فرهنگ ها جایگاه والایی دارد و تمامی بزرگان دین و صاحبان اندیشه بر آن تاکید نموده اند.رعایت حرمت انسانها بنیادی ترین ارزش نظام اسلامی است .بین رضایت مردم و رضایت خداوند و بین تکریم انسانها و تکریم خداوند ،ارتباط مستقیم وجود دادر.در جهان بینی اسلامی راه خدا از میان خلق میگذرد یعنی بدون تکریم انسانها و جلب رضایت آنها ،رضایت و بندگی خداوند امکانپذیر نیست.
اساسا احترام و تکریم ارباب رجوع و بدست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم اداری نظام اسلامی ایران ،هدف نهائی طرح تکریم است و آن نیاز نهفته ای میان دستگاههای اجرایی بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این نیاز را به همه دستگاهها ابلاغ نمود.
در سال 1390بخشنامه ای توسط معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، به همه دستگاه های اداری صادر گردید که در طبقه همکف میز خدمت تشکیل شود، افراد مطلع و مقام تصمیم گیر در آن حضور پیدا کنند و ارباب رجوع در همان طبقه به پاسخ خود برسد.
طبق این بخشنامه مقرر گردید میز خدمت در طبقه اول تشکیل شود که درآن افراد مطلع و دارای اختیار برای پاسخگویی سریع تر به ارباب رجوع حضور داشته باشند و مردم برای انجام کارهای خود در طبقات ادارات سرگردان نشوند. مردم در ادارات دولتی با مراجعه به میز خدمت تکلیف خودرا میدانند و متوجه می شوند ،تقاضای آنها انجام خواهد شد یا خیر؟
هدف از ایجاد این بخش (میز خدمت) انجام کار مردم در کمترین زمان ممکن می باشد.
به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاه های اجرایی و به استناد تصویب نامه شورای عالی اداری مورخ 28‏‏/12‏‏/95 با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری دستورالعمل جدید میز خدمت در سال  96 به دستگاه های اجرایی و استانداری ها جهت برنامه ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل مذکور ابلاغ گردید.

طبق این دستورالعمل به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع،دستگاه های اجرایی می بایست نسبت به استقرار میزخدمت حضوری و الکترونیکی اقدام نمایند.

 

میز خدمت الکترونیک

میزخدمت الکترونیک سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند با قابلیت های ذیل می باشد:

  • اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و میز خدمت حضوری شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت، رویه ارائه شکایت و پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت.
  •  امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال. الکترونیکی مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت خدمت توسط ارباب رجوع.
  •  انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز برای ارائه خدمت.
  • قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی.
  • ارائه کد رهگیری منحصربه فرد به درخواست خدمت به منظور ردگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده.
  • امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت به ارباب رجوع.
  • نظر سنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت.

 

با توجه به طیف ارباب رجوع سازمان، تمامی خدمات الکترونیک قابل ارائه به سه دسته کلی زیر تقسیم بندی شده است که از طریق صفحه اول سایت قابل دسترس می باشد.

1- خدمات الکترونیک مشترکین

2-خدمات الکترونیک پیمانکاران

3-خدمات الکترونیک همکاران 

 

 

 

 

نگارنده:مدیر سایت
تاریخ آخرین بروز رسانی: 1397/05/13
بازدید:6960

 

سایر سایت های شرکت

آمار سایت

  • » بازدید امروز: 691
  • » بازدید دیروز: 1,098
  • » کل بازدید: 1,165,590
  • » تاریخ آخرین بروز رسانی: 1397/07/24 11:54:34

سال 1397

حمایت از کالای ایرانی